در بررسی مسیر حرکت بار در آسیاهای گردان معمولاً مسیر آخرین لایه بار در نظر گرفته میشود و مسیر حرکت تک گلوله، مسیر آخرین لایه بار را نشان میدهد. در این تحقیق، مسیر حرکت تک گلوله که شامل حرکت بر روی سطح بالابر و حرکت پرتابی در آسیا میباشد، با استفاده از روابط دینامیکی ارائه شده توسط پاول مورد بررسی قرار گرفت. برای مقایسه مسیر حرکت تک گلوله تئوری با واقعیت، از یک آسیای مدل با یک انتهای شفاف استفاده شد. مسیر اندازهگیری شده حرکت بار در آسیای مدل با نتایج حاصل از نرمافزار GMT (Grinding Media Trajectory) که بر مبنای روابط تحلیلی نوشته شده است، مقایسه شد. نتایج نشان داد که بین مقادیر شبیه سازی شده و نتایج آزمایشگاهی اختلاف بارزی مشاهده نمیشود و میتوان از این شبیهسازی برای تعیین مسیر حرکت بار استفاده کرد.