در این ارائه به سرریز تیکنرهای کارخانه مولیبدن جهت اضافه شدن به ابتدای مسیرهای رافر و آزمایش پخش کننده گازوئیل جهت اضافه شدن به گازوئیل پرداخته شد.
شکل ۱- مسیر سرریز تیکنرهای مولیبدن در حال حاضر
همان طور که در شکل ۱ مشخص است سرریز تیکنرهای مولیبدن در حال حاضر به مخلوط کن آنی وارد می شوند و از آنجا وارد تیکنرهای مس- مولیبدن شمال و حنوب می گردد.در حال حاضر کل مسیر افقی که پمپ شماره ۳و ۴ طی می کنند تا به مخلوط کن آنی وارد شود به ترتیب ۱۳۵٫۴mو ۱۴۸٫۶m بوده و میزان ارتفاع برای این پمپ ها ۷٫۳m است و تعداد زانوی های مسیر برای هر کدام از این پمپ ها ۱۰ عدد است.
شکل ۲- مسیر پیشنهادی جهت اضافه شدن آب سرریز تیکنرهای مولیبدن به ابتدای رافرها
مسیری که پیشنهاد گردید اضافه شدن آب سرریز تیکنرهای مولیبدن به ابتدای مسیرهای رافر بود با اجرا شدن این طرح میزان افت فشاری که در حال حاضر برای پمپ های کفشور وجود دارد کمتر می شود همچنین در مصرف سولفید سدیم صرفه جویی می گردد. در کل مسیر افقی که پمپ شماره ۳و ۴ طی می کنند تا به ابتدای مسیر رافرها برسد به ترتیب ۳۱٫۶mو ۱۸٫۴m بوده و میزان ارتفاع برای این پمپ ها ۱۲٫۸m است و تعداد زانوی های هر پمپ ۳ عدد است.
در ادامه ارائه که مربوط به بحث های گازوئیل و پخش کننده گازوئیل بود اشاره گردید که با اضافه شدن گازوئیل به تانک های حالت دهی میزان بازیابی و عیار مولیبدن افزایش می یابد که این مطلب در نمودار ۱ و جدول ۱ مشخص است.
نمودار۱- اثر گازوئیل بر بازیابی و عیار مولیبدن
جدول۱- اثر گازوئیل بر بازیابی و عیار مولیبدن
استفاده از نمونه ماده پخشکننده کوپلیمر به مقدار ده درصد همراه گازوئیل در رافر بازیابی مولیبدن را افزایش ولی عیار کنسانتره را کاهش داده است که در نمودار ۲ و جدول ۲ مشخص شده است.
نمودار۲- اثر پخش کننده گازوئیل بر عیار و بازیابی مولیبدن
جدول۲- اثر پخش کننده گازوئیل بر عیار و بازیابی مولیبدن