یکی از مهمترین قسمت های شبیه سازی با روش اجزای گسسته، تشخیص صحیح برخورد ذرات با دیواره تجهیزات است. در هر شبیه سازی مهندسی اعم از راگ یا روش های المان محدود، اولین گام جهت شبیه سازی، تبدیل هندسه تجهیزات به مثلث هایی به هم پیوسته می باشد. این مرحله را اصطلاحا مش بندی می گویند. در حقیقت در مش بندی می توان هر جسمی را با یک سری مثلث توصیف کرد که این خود باعث می شود که اجسام پیچیده به سادگی در محیط نرم افزار های شبیه ساز وارد شده و بتوان محاسبا مورد نظر را به سادگی روی آن پیاده سازی کرد.
در راگ نیز چون هدف ما تشخیص برخورد ذره با دیواره با مرز اجسام است، لذا پس از مش بندی تجهیزات این امکان وجود دارد که با الگوریتم های ساده هندسی زمان برخورد هریک از ذرات را با مثلث ها که در حال حاضر نماینده دیواره هستند را تشخیص داد.
اما گاهی این امکان وجود دارد که یک ذره هم زمان با دو مثلث یا بیشتر، برخورد دارد که در بعضی از این موارد باعث می شود که ذرات از راستای منطقی خود خارج شوند.
در این هفته مهندس علیرضا قاسمی از دانشجویان دکترای فرآوری دانشگاه کرمان، الگوریتمی را ارایه کردند که بتوان برخورد های ناصحیح را از لیست کل برخورد ها حذف نمود.