زمان انجام محاسبات در راگ به دلیل تعداد زیاد ذرات و روابط متعدد، بسیار طولانی است. به عنوان مثال زمان انجام محاسبات، برای شبیه سازی ۱۰ ثانیه از نحوهی حرکت بار در آسیا با یک میلیون ذره، به وسیله ی یک پردازندهی تک هسته ای، حدود ۴ ماه به طول می انجامد!
برای غلبه بر این مشکل، یکی از راه حل ها، موازی سازی روابط و استفاده از تکنیک پردازش موازی است. از این رو گروه برنامه نویسی نرم افزار راگ بنیان KMPCDEM، بر آن شد که از جدیدترین تکنولوژی پردازش موازی که استفاده از کارت گرافیک می باشد جهت موازی سازی استفاده نماید.
در این راستا از اردیبهشت ماه ۹۳ شروع تحقیقات در این زمینه رقم خورد. هم اکنون اولین ورژن نرم افزار به محیط کودا (محیط برنامه نویسی کارت گرافیکی Nvidia) منتقل شده است. برای انجام محاسبات با سرعت بالا، سروری خریداری شد که کارت گرافیک این سرور در زمان خرید از ۱۰ گرافیک برتر جهان بوده است.
ابتدا زبان نرم افزار از C# به C++ تغییر داده شد. در مرحله بعد برای نمایش حرکت ذرات از رابط گرافیکی OpenGl استفاده شد.
در نهایت با استفاده از زبان برنامه نویسی CUDA ، الگوریتم توابع و کلاس های نرم افزار موازی سازی شد.
پیش بینی می شود زمان انجام محاسبات ۲۷ برابر کمتر شود.