*توزیع بیشینه انرژی در چاهک خوراکدهی
*افزایش زمان ماند پالپ در چاهک
*جلوگیری از ورود مستقیم پالپ به ناحیهی تهنشینی
*کاهش میزان حرکت افقی ذرات
*هواگیری از پالپ
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-254-1024x569.png)
مشکلات چاهک فعلی:
**پس زدن بار از داخل چاهک به مسیر خوراکدهی
*برش صفحاتی از بدنه تیکنر به منظور جلوگیری از پس زدن بار
*نصب حلقه دور چاهک برای جلوگیری از انتشار کف
**پخش بار و کف به صورت افقی در سطح تیکنر
**افزایش کدورت آب سرریز و درنتیجه هدرروی مس و مولیبدن
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-253-1-1024x612.png)
ویژگی چاهک پرهای:
*حداکثر توزیع ذرات در محیط چاهک
*حداکثر نرخ برش در بالای چاهک
*حداقل نرخ برش در پایین چاهک
*عملکرد مناسب در نرخهای جریان پایین
* رقیقسازی خوراک
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-260-1024x735.png)
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-259-1024x646.png)
مشکلات مربوطه:
•کالیبره نبودن دانسیته سنجهای تهریز
•معیوب بودن دبی سنجهای خطوط تهریز
•عدم نمایش دانسیته و دبی تهریز در اتاق کنترل فیلترهای خلاء
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-262-1024x485.png)
علتیابی گشتاور تیکنر مس۳ ۳
نوسان در میزان گشتاور:
+ ابزاردقیقی
+ مکانیکی
اقدامات انجام شده:
*بررسی جعبه دنده الکتروموتور
*بررسی محور بالابری تیکنر
*نقشه برداری از پاروها و محور اصلی
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-258-1024x681.png)
مشکلات تیکنر مس ۳
*کوچک بودن کانال خوراک ورودی
*نبود دبیسنج و دانسیتهسنج خطوط تهریز
*عدم نمایش وضعیت تیکنر در اتاق کنترل فیلترهای فشاری
وضعیت سرند پساب فیلتر برگشتی به تیکنر مس۳
*عدم امکان انتقال پساب فیلتر به تیکنر ۴
*کوچک بودن مسیر خروجی به سمت تیکنر ۳
*گرفتگی سرند آشغال گیر داخل مخزن
- (به دلیل عدم نظافت به موقع)
- •سرریز کردن پساب فیلتر به بیرون از مخزن
- •ورود آشغال به داخل تیکنر
- •گرفتگی پمپها و افزایش استهلاک
![](https://web.archive.org/web/20190226100624im_/http://www.kmpc.ir/wp-content/uploads/2019/01/Screenshot-264-1024x567.png)
راهحلهای پیشنهادی:
*ایجاد امکان انتقال پساب فیلتر از مخزن به مسیر خوراک تیکنر ۴
*شستشوی مداوم سرند آشغالگیر
*بزرگتر کردن مسیرورودی به کانال تیکنر ۳
خلاصه و جمع بندی:
*ویژگیهای چاهک خوراکدهی بررسی شد و چاهک پرهای تیکنر مس-مولیبدن فاز ۲ ساخته و در تعمیرات سالیانه نصب خواهد شد.
*مشاهدهی روند پارامترهای حلقهی کنترلی پمپ افقی ۲ ساختمان انتقال مواد ۲ انجام و نصب کنترل دور پمپ افقی در اورهال نصب خواهد شد.
*مشکلات حلقهی کنترلی تیکنرهای مس شمال و جنوب بررسی شد.
*علت نوسان گشتاور تیکنر مس ۳ بررسی، برخی چرخدندههای معیوب تعمیر و از پاروها و محور اصلی نقشه برداری صورت گرفت .
*وضعیت پساب فیلتر برگشتی به تیکنر ۳ بررسی و راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات ارائه شد.