در این ارائه که در تاریخ ۸ شهریور ۹۷ برگزار گردید عملکرد آسترهای دوره اخیر آسیاهای نیمه خودشکن فاز ۱ و ۲ و رویه تعویض آنها در مرداد ماه ۱۳۹۷ مورد بررسی قرار گرفت:
در ابتدا شکل کلی آسیای نیمه خود شکن فاز یک و نحوه ی قرار گیری آسترها در آن آورده شد که آسترهای سری قبل تغییری در ارتفاع و زاویه داده نشده بود و ارتفاع بالابری ۲۰ و زاویه ی ۳۰ درجه برای آسترهای دو و چهار پیچ در نظر گرفته شده بود.
در ادامه ساعت کارکرد آسترها در دوره قبل و متوسط تناژ آن مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن در زیر آمده است.
از طریق اسکنر سه بعدی در طول عمر آسترها وضعیت سایش آن ها اندازه گیری می شد و میزان سایش در طول آسیا و ساعت کارکرد های مختلف بدست می آمد که همانطور که در نمودارها مشخص است ارتفاع نقطه ی بحرانی تقریبا ۴ سانتی متر می باشد.
در ادامه متوسط زمان های مربوط به نصب،انداختن و بیرون آوردن هر یک از آسترهایی که در این دوره عوض شده بود آورده شد.
برخی اقدامانی که در این دوره برای بهبود روند عملکرد آسترها انجام شد می توان به قرار دادن لاستیک بین آسترها جهت جلوگیری از جوش سرد و صرف زمان زیاد جهت انداختن آسترها و پر کردن فاصله بین پالپ لیفترهای خروجی به وسیله ی چسباندن لاستیک های گوه ای اشاره نمود که تصویر آن در زیر آمده است.
در این دوره برخی مشکلات باعث کند شدن روند تعویض آستر شده بودند که از جملهی آن ها می توان به برش برخی از آسترهای گوشه، آسترهای میانی و آسترهای شبکه اشاره کرد که دلیل آن جای نگرفتن آستر شبکه به علت تغییر موقعیت سایر قطعات بود.
در رابطه با تعویض آستر فاز دو نیز ساعت کارکرد این دوره با دوره های قبل آورده شد که نتایج حاکی از ساعت کارکرد و متوسط تناژ کمتر این سری نسبت به سری های قبل می باشد.
مطابق آنچه در مورد فاز یک اشاره شد برای این فاز هم آسترها از نظر متوسط زمان نصب ، انداختن و بیرون آوردن با سری های قبل مقایسه شدند و نمودار های مربوط به میزان سایش این دوره نیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.
و در انتها به برخی مشکلات تعویض آستر فاز۲ اشاره می کنیم:
- صحیح نبودن آسترهای بالابر پالپ و آسترهای میانی
- طراحی نامناسب مکان قلاب های بلند کننده آستر های شبکه