در این ارائه که در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۶ برگزار گردید عملکرد آسترهای دوره اخیر آسیاهای نیمه خودشکن فاز ۱ و ۲ و رویه تعویض آنها در بهمن ماه ۱۳۹۶ مورد بررسی قرار گرفت:
در ابتدا شکل کلی آسیای نیمه خود شکن فاز یک و نحوه ی قرار گیری آسترها در آن آورده شد که آسترهای سری قبل تغییری در ارتفاع و زاویه داده نشده بود و ارتفاع بالابری ۲۰ و زاویه ی ۳۰ درجه برای آسترهای دو و چهار پیچ در نظر گرفته شده بود.
در ادامه ساعت کارکرد آسترها در دوره قبل و متوسط تناژ آن مورد ارزیابی قرار گرفت که نتایج آن در زیر آمده است.
از طریق اسکنر سه بعدی در طول عمر آسترها وضعیت سایش آن ها اندازه گیری می شد و میزان سایش در طول آسیا و ساعت کارکرد های مختلف بدست می آمد که همانطور که در نمودارها مشخص است ارتفاع نقطه ی بحرانی تقریبا ۶/۵ سانتی متر می باشد.
در ادامه متوسط زمان های مربوط به نصب،انداختن و بیرون آوردن هر یک از آسترهایی که در این دوره عوض شده بود آورده شد و نتایج حاصله گویای سرعت عمل بهتر در رابطه با انداختن و نصب آسترهای بدنه نسبت به سری های قبل شده بود.
برخی اقدامانی که در این دوره برای نخستین بار برای بهبود روند عملکرد آسترها انجام شد می توان به قرار دادن لاستیک درون پیچ ها برای جلوگیری از تشدید شکست در کفشک و در راستای محل پیچ ها اشاره نمود و هم چنین می توان به قرار دادن آستر بین لاستیک ها جهت جلوگیری از جوش سرد و صرف زمان زیاد جهت انداختن آسترها اشاره نمود که تصاویر آن در زیر آمده است.
در این دوره برخی مشکلات باعث کند شدن روند تعویض آستر شده بودند که از جمله ی آنها می توان به عدم تطابق جای پیچ های مربوط به پالپ لیفترها اشاره نمود که دلایل آن مواردی از قبیل :
فاصله افتادن بین پرکننده ها و بدنه آسیا
بزرگ بودن لاستیک های پخت شده بروی پالپ لیفترها
حذف انحنای پشت پالپ لیفترها بود.
در رابطه با تعویض آستر فاز دو نیز ساعت کارکرد این دوره با دوره های قبل آورده شد که نتایج حاکی از ساعت کارکرد و متوسط تناژ بالاتر این سری نسبت به سری های قبل می باشد.
مطابق آنچه در مورد فاز یک اشاره شد برای این فاز هم آسترها از نظر متوسط زمان نصب ، انداختن و بیرون آوردن با سری های قبل مقایسه شدند و نمودار های مربوط به میزان سایش این دوره نیز مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفت.
و در انتها نیز علاوه بر ذکر نقاط ضعف و قوت این سری تعدادی از تغییر طرح های مد نظر جهت تعویض آستر در ادوار آتی آورده شد که در زیر فقط به یک مورد تغییر در زاویه بالابر آسترهای بدنه فاز ۲ و کاهش عرض آن اشاره شده است.