در ادامه سیمنار یکصد و پنجاه و هفتم، امروز اولین ورژن نرم افزار راگ در محیط کودا رونمایی و اعتبار سنجی شد. در این جلسه ابتدا به بررسی و اعتبارسنجی نتایج حاصل از شبیه سازی راگ در محیط CUDA و OpenGl با نتایج حاصل از شبیه سازی حرکت ذرات در محیط C++ پرداخته شد. همچنین مشخص شد تا کنون زمان انجام شبیه سازی، به سبب استفاده از پردازش موازی ۱۲/۳ برابر کوچک شده است.
شایان ذکر است با افزایش تعداد ذرات و تعداد مراحل شبیه سازی این نسبت به شدت افزایش خواهد یافت.
در پایان کار مهندس موسوی یک مثال از الگوریتم پیدا کردن همسایگی ذرات و نزدیک ترین گلوله به آن را با دو روش مختلف حل کردند و نتایج باهم مقایسه شد.
۱٫ با استفاده از CPU
۲٫ با استفاده از GPU و تعریف ترکیب تعداد بلوک ها و تعداد نخ های متفاوت…