در این پژوهش سعی بر آن شده است که با استفاده از عکس برداری از آسیای آزمایشگاهی که یک سمت آن شفاف می باشد و قابلیت دیدن شکل بار وجود دارد، با استفاده از نرم افزار آنالیز تصویر imagej تخمین صحیحی از درصد مواد در پرواز و همچنین سطح بار مؤثر در آسیا در سرعت و پرشدگی های مختلف بدست آید که با استفاده از این سطح بتوان جرم مواد را در آسیا بدست آورد و با استفاده از آن، گشتاور تخمین زده شود.
همچنین با استفاده از نرم افزارMB-Ruler موقعیت بار در آسیا بدست آمد و در نهایت با استفاده از نرم افزار solidworks و با استفاده از داده های بدست آمده طبق نرم افزار MB-Ruler موقعیت مرکز جرم بار بدست آمد و در نهایت طول بازوی گشتاور مورد محاسبه قرار گرفت؛ با استفاده از اطلاعات فوق، سهم هر کدام از وزن مواد و طول بازوی گشتاور، برای تحلیل روند تغییرات گشتاور برای سرعت های مختلف آسیا بدست آمد.
تغییرات شدید توان برای سرعت های بالای آسیا مربوط به تفاوت در مقدار بار در پرواز در آن سرعت هاست و در نهایت روند تغییرات توان کشی برای آستر ساییده شده ی سرچشمه (۵۰۰۰ ساعت کارکرد) مورد محاسبه قرار گرفت که این نتایج بیان گر توان کشی بیشتر آستر ساییده شده در تمامی سرعت های آسیا نسبت به آستر نو بود.
مهندس سعید رحمانی، کلیه این مطالب را در پنجشنبه مصادف با بیست و پنجم اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، در حضور کلیه اعضا، در محل مرکز تحقیقات ارائه فرمودند.