در این ارائه که در تاریخ ۲ آذر ۱۳۹۶ برگزار شد، پیشرفت های اخیر در طراحی آستر مورد بررسی قرار گرفت.
در آسیاهای گردان، انرژی وارد شده از موتور به آسیا (به جز بخشهایی که به صورتهای مختلف تلف میشود) صرف حرکت بار میشود. در این میان، آستر آسیا عامل انتقال انرژی وارد شده به مواد داخل آسیا میباشد و تاثیر قابل توجهی بر رفتار بار داخل آسیا دارد. به همین دلیل، بررسی نقش آستر بر الگوی حرکت بار در داخل آسیا موضوع تحقیقات زیادی بوده است. در ابتدا اصطلاحات مورد استفاده در طراحی آستر معرفی شد.
هدف طراحی آستر در دو دهه اخیر، بهبود کارآیی آسیاکنی از طریق تغییر در زاویه صفحهی بالابر (با هدف جلوگیری از شکست آسترها و گلولهها) و تغییر در نسبت فاصله به ارتفاع بالابرها (برای کاهش فشردگی و بهبود بالابری بار و ظرفیت آسیاکنی) است. در ادامه مشکلات استفاده از آسترهای کوتاه و بلند (Hi-Lo)ارایه شد.
استفاده از آسترهایی با زاویه صفحه بالابر و فاصله بیشتر در سالهای اخیر افزایش یافته است. افزایش زاویهی صفحهی بالابر در آسترهای جدارهی آسیا (برای یک سرعت مشخص در آسیا) نقطهی برخورد گلولههای پرتاب شده روی دیوارهی طرف مقابل را (بر حسب فاصله آن از پاشنه) کاهش میدهد و در نتیجه موجب کاهش آسیب به آسترها میشود. با افزایش زوایهی صفحهی بالابر میزان برخورد مستقیم گلوله با آسترها کاهش پیدا میکند.
حداکثر ابعاد گلولههای اضافه شده به آسیا نیز از مقدار معمول ۱۰۴ میلیمتر به ۱۲۵ میلیمتر و در بعضی موارد به ۱۴۰ و ۱۵۲ میلیمتر رسیده است. این مسئله رویکرد جدید در طراحی آسترها را، با در نظر گرفتن حرکت بار و به خصوص مسیر حرکت گلولهها در داخل آسیا، ضروری. تاثیر زاویه صفحهی بالابر بر مسیر حرکت بار یک مسئلهی شناخته شده است. با توسعهی نرمافزارهای شبیهسازی مسیر حرکت بار، تغییر زاویه صفحهی بالابر و نسبت فاصله به ارتفاع در طراحی آسترها در نظر گرفته شد.
امروزه جایگزینی دو آستر با طرح جدید به جای سه آستر با طرح قدیمی در آسیاها به منظور افزایش نسبت فاصله (S) به ارتفاع (H) یک روش معمول میباشد. با افزایش نسبت فاصله به ارتفاع، مسئلهی فشردگی بار برطرف میشود (شکل ۴). البته اگر ارتفاع آسترها در طرح جدید افزایش داده شده باشد، امکان بروز فشردگی بار در ابتدای کار آسترها وجود دارد. در اکثر گزارش ها با افزایش نسبت S/H، ظرفیت افزایش پیدا کرده است.
امروزه از آسترهای باجنس ترکیبی استفاده می شود.